Biuro Rady
Do zakresu działania Biura Rady należy w szczególności:
- obsługa sesji Rady, komisji Rady i Zarządu, a w tym:
a) organizacyjne przygotowanie sesji Rady, posiedzeń Komisji Rady oraz posiedzeń Zarządu,
b) zapewnienie prawidłowego przygotowania materiałów na sesje Rady, Komisje Rady i na Zarząd,
c) protokołowanie obrad Rady, posiedzeń Komisji Rady i posiedzeń Zarządu oraz sporządzanie protokołów z obrad,
d) opracowanie materiałów z obrad Rady, posiedzeń Komisji i Zarządu (wniosków, opinii, ustaleń) oraz przekazywanie ich właściwym organom do załatwienia,
e) prowadzenie rejestru:
a) uchwał Rady,
b) uchwał Zarządu,
c) wniosków i opinii Komisji,
d) interpelacji i wniosków radnych.
- opracowywanie projektów, planów pracy Rady, Komisji Rady i Zarządu.
- opracowywanie programu działania Rady na okres kadencji
- czuwanie nad zabezpieczaniem praw radnych i członków Komisji w szczególności wynikających z ochrony stosunku pracy radnych,
- udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego,
- organizacja kontroli społecznej Komisji Rady,
- przesyłanie podjętych uchwał Wojewodzie, a uchwał budżetowych i uchwały w sprawie udzielenia i nie udzielenia Zarządowi absolutorium Regionalnej Izbie Obrachunkowej w ustawowym terminie,
- przekazywanie do realizacji odpisów uchwał rady, Zarządu oraz wniosków Komisji i interpelacji radnych zainteresowanym jednostkom organizacyjnym i czuwanie nad ich terminowym załatwieniem,
- obsługa spotkań radnych i członków Zarządu,
- prowadzenie obsługi biurowej Przewodniczącego Rady,
- prowadzenie aktualnego wykazu radnych,
- zawiadamianie radnych o terminach sesji, posiedzeniach Zarządu i Komisji Rady oraz przekazywanie przygotowanych materiałów,
- przygotowywanie aktów prawa miejscowego do publikacji,
- sporządzanie wyciągów z protokołów i przekazywanie ich właściwym jednostkom organizacyjnym,
- czuwanie nad składaniem oświadczeń majątkowych przez radnych oraz członków Zarządu w ustawowych terminach,
- sporządzanie sprawozdawczości z zakresu swego działania,
- obsługa administracyjna podróży służbowych radnych oraz członków Zarządu i spraw związanych ze zwrotem kosztów podróży a także członków Zarządu,
- wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o samorządzie powiatowym oraz zadań zleconych przez Przewodniczącego Rady i Przewodniczącego Zarządu a także Sekretarza Powiatu.