Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Sztumie udziela wsparcia konsumentom zamieszkałym na terenie powiatu sztumskiego. Interwencje rzecznika w konkretnej sprawie podejmowane są wyłącznie po wyczerpaniu przez konsumenta toku narzuconego mu przez ustawę lub umowę.
Rzecznik przyjmuje interesantów w biurze zlokalizowanym w pokoju numer 14:
– I piętro budynku Starostwa Powiatowego w Sztumie
Osobiście najlepiej kontaktować się w specjalnie dedykowanych dniach, tj:
- w poniedziałki w godz. od 10:00 – 14:00
oraz
- w środy w godz. 12:00 – 16:00.
Kontakt z Rzecznikiem możliwy jest poprzez telefon oraz pocztę tradycyjną lub elektroniczną rzecznik.konsumentow@powiatsztumski.pl
Z uwagi na dużą ilość zgłaszających się osób, sugerowane jest poprzedzenie spotkania stosowną awizacją poprzez Punkt Podawczy Starostwa (parter budynku), które czynne jest codziennie :
- poniedziałki, wtorki i czwartki w godz. 7:30.00 – 15:30;
- w środy w godz. 7:30 – 17:00;
- w piątki w godz. 7:30-14:00.
Telefonicznie można kontaktować się wybierając nr 55 267-74-28
W przypadku kierowania korespondencji drogą elektroniczną konieczne jest zawarcie pełnych danych personalnych oraz numeru telefonu.
Korespondencja tradycyjna - winna być kierowana na adres Starostwa Powiatowego w Sztumie - ul. Mickiewicza 31, 82-400 Sztum, z dopiskiem Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Sztumie.
Zgłaszając problem konsumencki należy przynieść ze sobą wszystkie dokumenty związane ze sprawą do wglądu (np. paragon, fakturę, zamówienie, umowę, wszelkiego rodzaju regulaminy, prowadzoną korespondencję, itp.). W przypadku gdy dokument ma stanowić załącznik do zgłoszenia powinien on być w formie kserokopii.
Analiza dokumentacji w znaczący sposób ułatwi rozpoznanie problemu i rodzaju naruszonego prawa oraz umożliwi wskazanie skutecznej drogi dochodzenia roszczeń konsumenckich.
>> Plik do pobrania
Wniosek o udzielenie pomocy w sprawie o ochronę praw konsumenta