Starostwo Powiatowe w Sztumie

Uchwała nr 8/2005
Zarządu Powiatu Sztumskiego
z dnia 16  lutego 2005 r.


w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu Otwartego Konkursu Ofert oraz powołania Komisji Konkursowej na wyłonienie ofert z zakresu realizacji zadań pożytku publicznego.


Na podstawie art. 11 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873) oraz na podstawie uchwały Nr XX/18/2004 z dnia 27 marca 2004 (z późniejszymi zmianami) Rady Powiatu Sztumskiego  w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Powiatu Sztumskiego podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań powiatu sztumskiego, rozliczania dotacji oraz kontroli wykonywania zadań.
Zarząd Powiatu uchwala co następuje:


§ 1


Zatwierdza się Regulamin Otwartego Konkursu Ofert stanowiący załącznik nr 1 do uchwały./Załącznik Nr 1/  (Załączniki do Regulaminu Otwartego Konkursu Ofert: /Załącznik Nr 1/Załącznik Nr 2/Załącznik Nr 3/)


§2


Powołuje się  Komisję Konkursową na wyłonienie ofert z zakresu realizacji zadań publicznych zleconych przez powiat  w niżej wymienionym składzie :
   W zakresie kultury fizycznej i sportu
1.Przewodniczący komisji: Grzegorz Bakierski
2.Wiceprzewodniczący komisji: Halina Gierała
3.Członek komisji: Rafał Zamojski
4.Członek komisji: Aneta Chodzińska
5.Członek komisji: Irena Szmiłyk
   W zakresie promocji  i ochrony zdrowia
1.Przewodniczący komisji: Grzegorz Bakierski
2.Wiceprzewodniczący komisji: Halina Gierała
3.Członek komisji: Mirosław Peć
4.Członek komisji: Aneta Chodzińska
5.Członek komisji: Irena Szmiłyk
   W zakresie kultury i ochrony i dóbr kultury
1.Przewodniczący komisji: Grzegorz Bakierski
2.Wiceprzewodniczący komisji: Halina Gierała
3.Członek komisji: Rafał Zamojski
4.Członek komisji: Aneta Chodzińska
5.Członek komisji: Irena Szmiłyk


§ 3.


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodniczący
Zarządu Powiatu w Sztumie

Zbigniew Zwolenkiewicz


UZASADNIENIE


Zgodnie z brzmieniem ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.  o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873) organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego zobowiązany jest do uchwalenia corocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej , o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego. W myśl cytowanej wyżej ustawy działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna prowadzona przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych w ustawie. Podjęte przez Radę Powiatu uchwały nr XX/18/2004 z dnia 27 marca 2004 r. w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Powiatu Sztumskiego podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań powiatu sztumskiego, rozliczania dotacji oraz kontroli wykonywania zadań. i uchwały nr XXXV/3/2005 z dnia 5 lutego 2005 r.w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy  Powiatu Sztumskiego z organizacjami pozarządowymi oraz  innymi podmiotami prowadzącymi  działalność pożytku publicznego na 2005 rok” zobowiązują Zarząd Powiatu do ogłoszenia Otwartego Konkursu Ofert na realizację zadań pożytku publicznego, zatwierdzenia Regulaminu Konkursu Ofert oraz powołania komisji konkursowej na wyłonienie ofert z zakresu realizacji zadań pożytku publicznego.
   Biorąc powyższe pod uwagę podjęcie niniejszej uchwały jest uzasadnione.